Wielorodzinka.

Miejsce na dyskusje o tworzonych w Archicad-zie projektach.

Moderatorzy: Rafał, Konrad

Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: pn, 23-04-2007 14:53
Reputacja: 0

Wielorodzinka.

Postautor: robak » sob, 15-02-2014 21:47

  • 0
Czołem!

Dawno nikt nic nie wrzucał, więc ja się udzielę :)
Proszę o sugestie co dodać/odjąć (odnośnie jakości wizki, nie samego budynku).

Obrazek
ARCHICAD 17
Artlantis 5

Procesor: Intel Core i5
HDD: 1TB
Grafika: Intel HD Graphics 4000 + ATI Radeon 7670M
RAM: 6 GB

Autochton
(nie chce się wyprowadzić)
Awatar użytkownika
Posty: 1851
Rejestracja: czw, 03-05-2007 12:48
Lokalizacja: gdzieś w Bulandii
Reputacja: 2

Re: Wielorodzinka.

Postautor: Rycho » ndz, 16-02-2014 14:18

  • 0
IMHO nie wkładałbym bezbarwnych ludzików, jak już samochód i zieleń jest quasi rzeczywista,....tym bardziej że nic nie zasłaniają.
|Mac Pro 2x 3GHz Quad-Core Intel Xeon|22GB|ATI HD 5870|Yosemite 10.10.1 |
Dell Precision|Intel i7/4x2,8 GHz |8GB| AMD Fire Pro W4170 M| Win10Pro|
|ARCHICAD 21 | Artlantis S3 |Artlantis R6,5|

Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: pn, 23-04-2007 14:53
Reputacja: 0

Re: Wielorodzinka.

Postautor: robak » ndz, 16-02-2014 15:03

  • 0
Ludziki są przeźroczyste, bo nieprzeźroczyste artlantisowe są nieładne a wrzuciłem ich i samochód po to, żeby cokolwiek na tej wizce się działo i żeby mniej więcej skalę zobrazować. Dzięki, przemyślę to jeszcze :)
ARCHICAD 17
Artlantis 5

Procesor: Intel Core i5
HDD: 1TB
Grafika: Intel HD Graphics 4000 + ATI Radeon 7670M
RAM: 6 GB

Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: pt, 05-08-2011 08:59
Lokalizacja: Warszawa
Reputacja: 0

Re: Wielorodzinka.

Postautor: archipiotr » pn, 17-02-2014 14:06

  • 0
Nie znam Artlatisa w wersji 5 (miałem z nim do czynienia w wersji 2 bodajże- wiem dawno to było) ale kilka spraw:
- nie jestem fanem łączenia wizualizacji ze zdjęciem bo to generuje kłopoty o ile nie robisz tego w ps lub czymś podobnym. W tym przypadku np. barwa światła (budynek tła jest oświetlony "cieplejszym światłem") pomijając już jego kierunek- budynek oświetlony od lewej strony obiekt ze zdjęcia od prawej (oceniając po kierunku cieni)
- zieleń: trawa z prawej strony i drzewo za budynkiem wydają się przeskalowane
To tak na początek. Sorry ale była prośba o uwagi i sugestie.
Pozdrawiam

Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: pn, 23-04-2007 14:53
Reputacja: 0

Re: Wielorodzinka.

Postautor: robak » pn, 17-02-2014 18:00

  • 0
Składałem to w PS, ale nie jestem w tym jeszcze mistrzem, stąd prośba o uwagi oraz niedociągnięcia, o których mówisz. Trawę trzeba było wrzucić w PS ze zdjęć, bo w ATL nie da się wygenerować, a tekstura trawy to najgorsza rzecz ever.
Dzięki za uwagi, popracuję nad tym.
ARCHICAD 17
Artlantis 5

Procesor: Intel Core i5
HDD: 1TB
Grafika: Intel HD Graphics 4000 + ATI Radeon 7670M
RAM: 6 GB

Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: pt, 05-08-2011 08:59
Lokalizacja: Warszawa
Reputacja: 0

Re: Wielorodzinka.

Postautor: archipiotr » pn, 17-02-2014 18:44

  • 0
Kolor światła możesz poprawić w PS, warto by je trochę ocieplić. Tak przy okazji w jaki sposób została oświetlona scena? Za pomocą słońca czy jakiegoś światła równoległego? Może teraz o materiałach. Biała ściana wydaje się gładka, przynajmniej na moim monitorze. Czy materiał ma jakiś bump? Na ciemnym tynku tak tego nie widać. Nie wiem czy artlantis obsługuje kanał normal - jeśli tak to warto z tego skorzystać. Może jeszcze trochę "zmiękczyć" render np. za pomocą lekkiego blur w PS.
Pozdrawiam

Autochton
(nie chce się wyprowadzić)
Awatar użytkownika
Posty: 1851
Rejestracja: czw, 03-05-2007 12:48
Lokalizacja: gdzieś w Bulandii
Reputacja: 2

Re: Wielorodzinka.

Postautor: Rycho » pn, 17-02-2014 20:37

  • 0
wszystkie te rzeczy o których pisze archipiotr da się zrobić w artsie - i kolor światła i ocieplanie i obróbka map normal, bump itd,itd.. Trzeba tylko posiedzieć... przy tym programiku który jest naprawdę "architectfriendly" :wink: wykończenie w PS to już tak zwana wisienka na torcie.
Ja pracuje tylko w artsie, nie mam PS'a który uważam jest za drogi dla mnie na te potrzeby, choć z drugiej strony chciałbym go mieć bo to dobre narzędzie.
|Mac Pro 2x 3GHz Quad-Core Intel Xeon|22GB|ATI HD 5870|Yosemite 10.10.1 |
Dell Precision|Intel i7/4x2,8 GHz |8GB| AMD Fire Pro W4170 M| Win10Pro|
|ARCHICAD 21 | Artlantis S3 |Artlantis R6,5|

Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: pn, 23-04-2007 14:53
Reputacja: 0

Re: Wielorodzinka.

Postautor: robak » pn, 17-02-2014 21:33

  • 0
Oświetlenie to balansowanie Power'em słońca i nieba z ATL. Biała ściana faktycznie nie ma faktury, bo jest to jakiś shader (chyba plastik :P) ze zmienionym kolorem i zminimalizowanymi odbiciami ;) Natomiast ciemny tynk to tekstura z bumpem. Przydałyby mi się jakieś informacje czy można w artlantisie zrobić na płaskim shaderze (plastik) efekt 'noise' jak to ma miejsce np. w 3ds max. Wie ktoś coś? :)
Dzięki za rady :)

Rychu, a nie myślałeś o darmowym Gimpie?
ARCHICAD 17
Artlantis 5

Procesor: Intel Core i5
HDD: 1TB
Grafika: Intel HD Graphics 4000 + ATI Radeon 7670M
RAM: 6 GB

Autochton
(nie chce się wyprowadzić)
Awatar użytkownika
Posty: 1851
Rejestracja: czw, 03-05-2007 12:48
Lokalizacja: gdzieś w Bulandii
Reputacja: 2

Re: Wielorodzinka.

Postautor: Rycho » pn, 17-02-2014 21:46

  • 0
PS kiedys uzywałem....nie komercyjnie. :wink:
Gimp, ok
Ale mówiąc szczerze ja robię projekty architektoniczne ...a nie obrazki wirtualnej rzeczywistości... te wizki potrzebne mi są tylko dla tych klientów z mniej rozwinięta wyobraźnią przestrzenną albo jej brakiem. Nie popadajmy w paranoję, ale to już OT, przepraszam.
Wracając do Twojego renderu, jeszcze nie załapałem wszystkiego do końca ale pracuje nad tworzeniem dowolnych tekstur w artsie, niestety wszystko że się tak wyrażę na własnej skórze doświadczam. Na pewno takie coś jak szum da się zrobić, tylko nie wiem z jakiej mapy. :? Jeśli chodzi o ten domek to włożyłbym którąkolwiek z tekstur artsa z zestawu "pomalowanych" i tam ją ewentualnie przerobił pod katem swoich potrzeb, żeby nie była taka "plastikowa" :)
|Mac Pro 2x 3GHz Quad-Core Intel Xeon|22GB|ATI HD 5870|Yosemite 10.10.1 |
Dell Precision|Intel i7/4x2,8 GHz |8GB| AMD Fire Pro W4170 M| Win10Pro|
|ARCHICAD 21 | Artlantis S3 |Artlantis R6,5|

Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: pn, 23-04-2007 14:53
Reputacja: 0

Re: Wielorodzinka.

Postautor: robak » pn, 17-02-2014 21:56

  • 0
Tak zrobię, ale jest problem, chyba, że to moje błędne wrażenie: mam kilka tekstur o tej samej fakturze, różniących się kolorami i kiedy klikam na 'mix' i wybieram sobie jakiś inny kolor, który chcę tej teksturze nadać, to po pierwsze ta tekstura za nic w świecie nie przyjmuje tego koloru, tylko zbliżony, a po drugie kiedy nadaję ten sam kolor pozostałym teksturom, to widać różnicę w odcieniu itp. Dlatego też użyłem shadera plastiku, bo z standardowego niebieskiego ładnie zrobił się biały. :P Nie wiem, może coś źle robię.
ARCHICAD 17
Artlantis 5

Procesor: Intel Core i5
HDD: 1TB
Grafika: Intel HD Graphics 4000 + ATI Radeon 7670M
RAM: 6 GB

Autochton
(nie chce się wyprowadzić)
Awatar użytkownika
Posty: 1851
Rejestracja: czw, 03-05-2007 12:48
Lokalizacja: gdzieś w Bulandii
Reputacja: 2

Re: Wielorodzinka.

Postautor: Rycho » wt, 18-02-2014 08:33

  • 0
chodziło mi o to abyś wybrał z tej palety którys najbardziej pasujący i zrobił z niego nowy szader, a nie mieszał kolorami. 8) w gotowym (one maja narzucony jakiś kolor i generalnie zawsze wychodzi brudny (jak mówia graficy)
|Mac Pro 2x 3GHz Quad-Core Intel Xeon|22GB|ATI HD 5870|Yosemite 10.10.1 |
Dell Precision|Intel i7/4x2,8 GHz |8GB| AMD Fire Pro W4170 M| Win10Pro|
|ARCHICAD 21 | Artlantis S3 |Artlantis R6,5|

Częsty gość
Posty: 70
Rejestracja: pn, 27-02-2012 20:23
Reputacja: 0

Re: Wielorodzinka.

Postautor: batyr » wt, 18-02-2014 13:48

  • 0
Się wtrącę. Proponuję zrobić tak. Skoro masz PS to da rade samemu od podstaw teksture ulepić. Przyjmijmy że robisz 600 px na 600 px na 72px/cal. Masz gotową mapę difuse i shines białą - zapisujesz. Następnie w tym dokumencie kolor narzędzia ustawiamy - pierwszy na czarny - drugi na biały, następnie klikamy filtry, wybieramy szum, następnie, dodaj szum. Następnie CTRL+I, menu na górze zakładka zaznacz, zakres koloru, tolerancja na maksa, i zaznaczamy czarny kolor pipetą. następnie znów zakładka zaznacz, zmień, zawężanie i wpisujemy 1 px, ok. Robimy 2 nowe warstwy, na pierwszej wylewamy wiaderkiem czarny kolor, odznaczamy i warstwę poniżej "malujemy" na biało i mamy bump. Zapisujemy jako *.jpg. W artsie tworzymy sobie wtedy teksturę z np. gotowego plastiku podmieniamy jpg w odpowiednich okienkach, ustawiamy bump i mamy "dołki" na ścianie - można ewentualnie wyskalować sobie teksture jeśli jest zbyt drobna.

Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: pt, 05-08-2011 08:59
Lokalizacja: Warszawa
Reputacja: 0

Re: Wielorodzinka.

Postautor: archipiotr » wt, 18-02-2014 15:56

  • 0
Ewentualnie możesz ściągnąć załączony przeze mnie plik tynk copy i wrzucić go do kanału normal. Efekt jak na tynk material - tyle że to z maxwella. Ale Jeśli Artlantis obsługuje normal map to powinno działać. Pewnie trzeba będzie pobawić się skalą i siłą efektu.
Pozdrawiam
Załączniki
tynk material.jpg
tynk material.jpg (172.93 KiB) Przeglądany 11830 razy
tynk copy.jpg

Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: pn, 23-04-2007 14:53
Reputacja: 0

Re: Wielorodzinka.

Postautor: robak » wt, 18-02-2014 23:58

  • 0
Wielkie dzięki za pomoc, popracuję nad tworzeniem shaderów i przy odrobinie luzu poprawię wizki w najbliższym czasie i wtedy się pochwalę ;)
ARCHICAD 17
Artlantis 5

Procesor: Intel Core i5
HDD: 1TB
Grafika: Intel HD Graphics 4000 + ATI Radeon 7670M
RAM: 6 GB

Wróć do Galeria projektów

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Reputation System ©'