wizualizacja kuchnia
Posty: 14
• Strona 1 z 1
- MarKur
- Debiutant
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz, 04-03-2012 18:07
- Reputacja: 0
wizualizacja kuchnia
- 0
Dopiero się uczę i prośba o uwagi i opinie na temat tych wizualizacji.
Wiem, że napewno zapomniałam dodać światła górnego w okolicy piekarnika i przedpokoju.
Wiem, że napewno zapomniałam dodać światła górnego w okolicy piekarnika i przedpokoju.
- batyr
- Częsty gość
- Posty: 70
- Rejestracja: pn, 27-02-2012 20:23
- Reputacja: 0
Re: wizualizacja kuchnia
- 0
Witam.
Przede wszystkim jak dla mnie, jeśli chodzi o łazienkę, to jest tam trochę prześwietlonych powierzchni, szczególnie ta półka za umywalką. Poza tym drewniane szafki troszkę wyglądają jakby się świeciły w środku - a powinny rzucać cień. Tekstura drewna mogłaby być lepsza troszkę przede wszystkim nadałbym jej trochę wybrzuszeń - bump, jeśli nie poosiadasz takiej textury by nadać bump można sobie ją stworzyć w photoschopie poprzez wyodrębnienie kanału niebieskiego albo czerwonego, skopiowania do nowego dokumentu i zapisania - to smo spectacular reflection. Gwarantuje że będzie wyglądała dużo bardziej realistycznie. Kamień na ścianie też bym bump' em potraktował i to maksymalnie żeby nie wyglądał jak tapeta z nadrukowanym kamieniem. Co do kuchni to proponuję pobawić się troszkę jasnością nieba i słońca oraz ich kolorem - wtedy rozświetli się trochę pomieszczenie, zmniejszyłbym wtedy moc halogenów tak by miały tylko funkcję dekoracyjną a nie oświetleniową - czyli żeby widać było snop światła na obiektach ale tylko delikatnie (artlantis ściemnia lub rozjaśnia pomieszczenie jeśli według jego mniemania pomieszczenie ma za dużo światła albo za mało) pomieszczenia będzie wtedy równomierniej oświetlone i nie będzie potrzeby stosowania dodatkowego oświetlenia by doświelić dalszy plan, bo to trochę błędne koło im więcej źródeł światła damy tym bardziej coś będzie niedoświetlone a coś prześwietlone. I jak w łazience - tekstury...
Pozdrawiam i mam nadzieję że rady się przydadzą.
Przede wszystkim jak dla mnie, jeśli chodzi o łazienkę, to jest tam trochę prześwietlonych powierzchni, szczególnie ta półka za umywalką. Poza tym drewniane szafki troszkę wyglądają jakby się świeciły w środku - a powinny rzucać cień. Tekstura drewna mogłaby być lepsza troszkę przede wszystkim nadałbym jej trochę wybrzuszeń - bump, jeśli nie poosiadasz takiej textury by nadać bump można sobie ją stworzyć w photoschopie poprzez wyodrębnienie kanału niebieskiego albo czerwonego, skopiowania do nowego dokumentu i zapisania - to smo spectacular reflection. Gwarantuje że będzie wyglądała dużo bardziej realistycznie. Kamień na ścianie też bym bump' em potraktował i to maksymalnie żeby nie wyglądał jak tapeta z nadrukowanym kamieniem. Co do kuchni to proponuję pobawić się troszkę jasnością nieba i słońca oraz ich kolorem - wtedy rozświetli się trochę pomieszczenie, zmniejszyłbym wtedy moc halogenów tak by miały tylko funkcję dekoracyjną a nie oświetleniową - czyli żeby widać było snop światła na obiektach ale tylko delikatnie (artlantis ściemnia lub rozjaśnia pomieszczenie jeśli według jego mniemania pomieszczenie ma za dużo światła albo za mało) pomieszczenia będzie wtedy równomierniej oświetlone i nie będzie potrzeby stosowania dodatkowego oświetlenia by doświelić dalszy plan, bo to trochę błędne koło im więcej źródeł światła damy tym bardziej coś będzie niedoświetlone a coś prześwietlone. I jak w łazience - tekstury...
Pozdrawiam i mam nadzieję że rady się przydadzą.
- MarKur
- Debiutant
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz, 04-03-2012 18:07
- Reputacja: 0
Re: wizualizacja kuchnia
- 0
Bardzo dziękuję.
A czy można się pobawić strukturą drewna i kamienia w artlantisie, czy photoshop jest niezbędny?
A czy można się pobawić strukturą drewna i kamienia w artlantisie, czy photoshop jest niezbędny?
- batyr
- Częsty gość
- Posty: 70
- Rejestracja: pn, 27-02-2012 20:23
- Reputacja: 0
Re: wizualizacja kuchnia
- 0
Generalnie można ale to zależy w jakim stopniu bo do tego aby nadać jakieś wybrzuszenia teksturze czy naturalne refleksy (bo wiadomo - drewno naturalne miejscami odbija światło a miejscami nie ze względu na to że posiada słoje) potrzebny jest jakiś jpg z mapą wybrzuszeń - w przypadku bump, i mapą bitową powierzchni w teksturze które odbijają światło bardziej a które mniej - czyli spectacural reflection. Na przykładzie mojej wizualki :
viewtopic.php?f=18&t=4029
Podłoga najbardziej oddaje to o co mi chodzi.
Proponuję wziąć sobie jakiś gotowy shader drewna dostępny w artlantisie, tools, crete shader from..., i tam jest diffuse - czyli mapa bitowa ze strukturą drewna, specular reflexion - czyli mapa z tym co odbija światło a co nie, bump - mapa wybrzuszeń i do tych wszystkich rzeczy są mapy osobne. Na tej stronie można znaleźć próbki takich map :
www.arroway-textures.com
Żeby stworzyć coś swojego niezbędny jest photoshop
viewtopic.php?f=18&t=4029
Podłoga najbardziej oddaje to o co mi chodzi.
Proponuję wziąć sobie jakiś gotowy shader drewna dostępny w artlantisie, tools, crete shader from..., i tam jest diffuse - czyli mapa bitowa ze strukturą drewna, specular reflexion - czyli mapa z tym co odbija światło a co nie, bump - mapa wybrzuszeń i do tych wszystkich rzeczy są mapy osobne. Na tej stronie można znaleźć próbki takich map :
www.arroway-textures.com
Żeby stworzyć coś swojego niezbędny jest photoshop
- batyr
- Częsty gość
- Posty: 70
- Rejestracja: pn, 27-02-2012 20:23
- Reputacja: 0
Re: wizualizacja kuchnia
- 0
I jeszcze jedno w ustawieniach okna renderingu proponuję zmienić z exterior na interior. Zupełnie inaczej jest wtedy dostosowane światło.
- batyr
- Częsty gość
- Posty: 70
- Rejestracja: pn, 27-02-2012 20:23
- Reputacja: 0
Re: wizualizacja kuchnia
- 0
link do paru tekstur dla zainteresowanych (może coś wybierzecie)
http://www.uploader.pl/getlinks.php?s=1 ... a4a2c976ef
a i e skalą może trzeba będzie pokombinować bo nie jestem pewien czy zapisywałem po zmianach
Pozdrawiam
http://www.uploader.pl/getlinks.php?s=1 ... a4a2c976ef
a i e skalą może trzeba będzie pokombinować bo nie jestem pewien czy zapisywałem po zmianach
Pozdrawiam
- batyr
- Częsty gość
- Posty: 70
- Rejestracja: pn, 27-02-2012 20:23
- Reputacja: 0
- Juster
- Częsty gość
- Posty: 72
- Rejestracja: czw, 10-05-2012 15:57
- Reputacja: 0
Re: wizualizacja kuchnia
- 0
Witam, moj pierwszy dzień na forum wiec wszystkich witam i zaczynam.. w jaki sposób zrobic (foto 2) te kwiecistą tapete z fioletowym kwiatem tak by nie był on taki rozciagnięty.. bo wygląda to słabo?
z góry dziekuje za info i pozdrawiam
Juster
z góry dziekuje za info i pozdrawiam
Juster
- batyr
- Częsty gość
- Posty: 70
- Rejestracja: pn, 27-02-2012 20:23
- Reputacja: 0
Re: wizualizacja kuchnia
- 0
Wystarczy narzucić obrazek na obiekt, potem skalujemy go wystarczy aby byla zaznaczona opcja skalowania proporcjonalnego i to wszystko
- Juster
- Częsty gość
- Posty: 72
- Rejestracja: czw, 10-05-2012 15:57
- Reputacja: 0
Re: wizualizacja kuchnia
- 0
Hej a mozesz powiedzieć o jakie okno dokładnie chodzi z tym skalowaniem? bo wiem ze w dolnym rogu to jest ale jak rozciągam to i rośnie wiec nie jest takie jak chce ;/
- MarKur
- Debiutant
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz, 04-03-2012 18:07
- Reputacja: 0
Re: wizualizacja kuchnia
- 0
"Wystarczy narzucić obrazek na obiekt, potem skalujemy go wystarczy aby byla zaznaczona opcja skalowania proporcjonalnego i to wszystko" a jak zrobić to skalowanie i gdzie jest ta opcja?
- batyr
- Częsty gość
- Posty: 70
- Rejestracja: pn, 27-02-2012 20:23
- Reputacja: 0
Re: wizualizacja kuchnia
- 0
Jak zaznaczysz sobie obrazek który chcesz zeskalować (zaznaczasz jako textura) to po prawej stronie w menu ustawienia obiektu (czyli tam gdzie jest bump ambient itd.) bedziesz miał dimensions i okienka z wymiarami a pod nimi keep proportions zaznaczasz to i masz skalowanie proporcjonalne
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość