Rendering w ARCHICAD 21

Forum poświęcone wizualizacjom projektów

Moderatorzy: Rafał, Konrad

Bardzo częsty gość
Posty: 254
Rejestracja: ndz, 10-04-2016 14:26
Reputacja: 6

Re: Rendering w ARCHICAD 21

Postautor: Tikos » pt, 09-03-2018 16:42

  • 0
Trochę pomęczyłem jeszcze tego CineRendera... i chyba nie jest tak źle ;)

viewtopic.php?f=18&t=5919
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB i inne szpargały...

Bywalec
Awatar użytkownika
Posty: 41
Rejestracja: pn, 12-03-2018 09:42
Reputacja: 3

Re: Rendering w ARCHICAD 21

Postautor: Wojtek Gawinowski » pn, 12-03-2018 10:48

  • 0
Cześć, Rafał wczoraj zaprosił mnie na forum, żeby prowadzić dalej dyskusję o Cinerender. Starałem się pracować w Cine od samego początku jak został wprowadzony, wymęczyłem bardzo dużo godzin i mam takie doświadczenie, że ten silnik to niestety ślepy zaułek. Sama idea jest ciekawa, w zasadzie idealna - mamy model BIM i mamy możliwość jego profesjonalnego renderowania w jednym pakiecie. Implementacja jest jednak bardzo słaba, a na dłuższą metę wręcz uniemożliwia efektywną pracę. Zacznijmy od tego jakie są według mojego doświadczenia główne podstawy dobrego systemu do wizualizacji architektury (piszę systemu, bo sam silnik to tylko połowa, lub nawet mniej):
- wydajny edytor 3D, który potrafi obsłużyć modele hipoly w ilości potrzebnej do wizualizacji
- system oświetlenia i pogodowy z "żywym" podglądem sceny, świateł, ruchu (w przypadku animacji)
- system roślinności i obiektów otoczenia (nie chodzi o same biblioteki, ale o takie narzędzia jak np. malowanie na powierzchni obiektów, randomizacja etc.)
- prosty i przejrzysty system materiałów, z możliwością zaawansowanej edycji i "żywym" podglądem materiału
- dobry silnik renderujący (dobry znaczy dający dobre efekty w dobrym czasie)
- kompatybilność z bibliotekami zewnętrznymi
- intuicyjność obsługi

Według mnie Cinerender w AC nie spełnia żadnego z tych założeń, oprócz samego silnika, który jest faktycznie dobry. Można heroicznie próbować go okiełznać, ale efektywność pracy będzie zawsze słaba. Ja w zasadzie przypuszczam, że Cinerender dostał się tylko do AC ze względu na jednego właściciela, ale nikt poważnie nie myślał o tym, żeby to było funkcjonalne. Zmierzając do konkluzji, jeżeli ktoś chce zacząć uczyć się renderowania i nie wydać ani złotówki to nie szukałbym rozwiązania w Cinerender. Patrząc na politykę AC nie ma raczej szans na usprawnienie pracy tego systemu i dużo lepiej uczyć się Blendera lub UE4 jeżeli szukamy czegoś darmowego. Poniżej kilka moich viz z Cinerendera i AC, są w większości mocno gołe bo model już tak przymulał po wsadzeniu kilku obiektów z lepszą siatką, że odpuszczałem. Pozdrawiam.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Soft: AC 21 POL Hard: Intel i7 8700k, Geforce 1080TI ,16 GB 3200 mhz, SSD 512 GB Samsung 960 PRO

Bardzo częsty gość
Posty: 254
Rejestracja: ndz, 10-04-2016 14:26
Reputacja: 6

Re: Rendering w ARCHICAD 21

Postautor: Tikos » pn, 12-03-2018 11:41

  • 0
Z tego co piszesz wynika, że chyba wszystko zmierza w kierunku programów typu Lumion / Twinmotion, choć jeszcze te programy pozostawiają wiele do życzenia w kwestii jakości.

Ciekawie też wygląda OctaneRender, ale niestety nie ma wersji demo do AC21.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym silnikiem?
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB i inne szpargały...

Bywalec
Awatar użytkownika
Posty: 41
Rejestracja: pn, 12-03-2018 09:42
Reputacja: 3

Re: Rendering w ARCHICAD 21

Postautor: Wojtek Gawinowski » pn, 12-03-2018 12:04

  • 0
Octane był bardzo drogi jak na sam engine. Teraz jest opcja za 20$ na miesiąc wersja na 2 GPU więc cena ok, ale to nadal sam engine ze wszystkimi boleściami reszty systemu renderowania w AC. Ale całkiem polecany jest Octane i Blender. Wcześniej były problemy z eksportem z AC do Blendera ale od czasu wprowadzenia eksportu w collada wszystko ładnie przechodzi. Co do Lumiona i Twinmotion to jest to po prostu świeże podejście do tematu i nie powiem wyśmienite. PS. Moim zdaniem jakość Lumiona jest już PRO, zwłaszcza patrząc na czas edycji i renderu sceny.
Soft: AC 21 POL Hard: Intel i7 8700k, Geforce 1080TI ,16 GB 3200 mhz, SSD 512 GB Samsung 960 PRO

Bardzo częsty gość
Posty: 254
Rejestracja: ndz, 10-04-2016 14:26
Reputacja: 6

Re: Rendering w ARCHICAD 21

Postautor: Tikos » pn, 12-03-2018 12:10

  • 0
Wojtek Gawinowski pisze:Octane był bardzo drogi jak na sam engine.

Z grubsza tyle co Artlantis Render: OctaneRender™ for Graphisoft® ARCHICAD + Standalone Combo License ($619)
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB i inne szpargały...

Bardzo częsty gość
Posty: 254
Rejestracja: ndz, 10-04-2016 14:26
Reputacja: 6

Re: Rendering w ARCHICAD 21

Postautor: Tikos » pn, 12-03-2018 12:16

  • 0
Wojtek Gawinowski pisze: Moim zdaniem jakość Lumiona jest już PRO, zwłaszcza patrząc na czas edycji i renderu sceny.

Dokładnie w punkt, u mnie jak podgląd trwa powyżej 30 sekund to już się irytuję ;)

Z tego co widzę Twinmotion musi jeszcze trochę nadgonić, głównie w kwestii materiałów i bibliotek, jeszcze mu brakuje do Lumiona, ale również ma potencjał.
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB i inne szpargały...

:::st. porządkowy:::
Awatar użytkownika
Posty: 2988
Rejestracja: wt, 08-11-2005 17:28
Lokalizacja: szeroki internet
Reputacja: 39

Re: Rendering w ARCHICAD 21

Postautor: Rafał » pn, 12-03-2018 12:17

  • 0
Cały soft do renderowania z grubsza kosztuje tyle samo. Albo nic :-) (corona, unreal)

HP Z620 Windows 10 /// MacBook Pro 15" Retina 2016, Intel Core i7 2.9 GHz, Radeon Pro 460, High Sierra (10.13.3)
ARCHICAD 21 INT/POL, Maxwell Render 4.1, Artlantis Studio 6.5


Przeczytaj!: Zasady (z)obowiązują!

Bywalec
Awatar użytkownika
Posty: 41
Rejestracja: pn, 12-03-2018 09:42
Reputacja: 3

Re: Rendering w ARCHICAD 21

Postautor: Wojtek Gawinowski » pn, 12-03-2018 12:34

  • 0
Lumion kosztuje sporo, ale to jest kompletny ekosystem z duża biblioteką. Do corony musisz mieć 3D Max lub C4D i pewnie sporo płatnych bibliotek.
Soft: AC 21 POL Hard: Intel i7 8700k, Geforce 1080TI ,16 GB 3200 mhz, SSD 512 GB Samsung 960 PRO

:::st. porządkowy:::
Awatar użytkownika
Posty: 2988
Rejestracja: wt, 08-11-2005 17:28
Lokalizacja: szeroki internet
Reputacja: 39

Re: Rendering w ARCHICAD 21

Postautor: Rafał » pn, 12-03-2018 12:38

  • 0
Wojtek Gawinowski pisze:Lumion kosztuje sporo, ale to jest kompletny ekosystem z duża biblioteką. Do corony musisz mieć 3D Max lub C4D i pewnie sporo płatnych bibliotek.

No racja - zapomniałem o Lumionie, ale to jakaś inna para kaloszy - cena powyżej dychy i komp do niego ~15 tysi.
I bez pluginu do AC.

HP Z620 Windows 10 /// MacBook Pro 15" Retina 2016, Intel Core i7 2.9 GHz, Radeon Pro 460, High Sierra (10.13.3)
ARCHICAD 21 INT/POL, Maxwell Render 4.1, Artlantis Studio 6.5


Przeczytaj!: Zasady (z)obowiązują!

Bardzo częsty gość
Posty: 254
Rejestracja: ndz, 10-04-2016 14:26
Reputacja: 6

Re: Rendering w ARCHICAD 21

Postautor: Tikos » pn, 12-03-2018 12:42

  • 0
Rafał pisze:
Wojtek Gawinowski pisze:Lumion kosztuje sporo, ale to jest kompletny ekosystem z duża biblioteką. Do corony musisz mieć 3D Max lub C4D i pewnie sporo płatnych bibliotek.

No racja - zapomniałem o Lumionie, ale to jakaś inna para kaloszy - cena powyżej dychy i komp do niego ~15 tysi.
I bez pluginu do AC.


E tam, przesadzasz:
Lumion wersja podstawowa to 6,5k netto (mocno okrojona)
PC za 4 - 5k też swobodnie da radę ;)
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB i inne szpargały...

Bywalec
Awatar użytkownika
Posty: 41
Rejestracja: pn, 12-03-2018 09:42
Reputacja: 3

Re: Rendering w ARCHICAD 21

Postautor: Wojtek Gawinowski » pn, 12-03-2018 12:43

  • 0
Tikos pisze:
Wojtek Gawinowski pisze: Moim zdaniem jakość Lumiona jest już PRO, zwłaszcza patrząc na czas edycji i renderu sceny.

Dokładnie w punkt, u mnie jak podgląd trwa powyżej 30 sekund to już się irytuję ;)

Z tego co widzę Twinmotion musi jeszcze trochę nadgonić, głównie w kwestii materiałów i bibliotek, jeszcze mu brakuje do Lumiona, ale również ma potencjał.


Twinmotion używa silnika UE4 od najnowszej wersji. Co prawda implementacja jest bardzo okrojona, szczególnie jakość, ale z takim partnerem za jakiś czas mogą mieć bardzo dobry system. Szczególnie jak dopuszczą natywne biblioteki, bo te standardowe są słabe. Lumion w zasadzie ma już większość ogarnięte na dziś, ale przez swój wyjątkowo zamknięty ekosystem może zostać w tyle. Bardzo ważne jest jeszcze to, że obaj producenci napisali naprawdę świetne wtyczki do AC, które pozwalają na bardzo przyjemną pracę.

Rafał - Lumion ma bardzo dobry plugin do AC.
Soft: AC 21 POL Hard: Intel i7 8700k, Geforce 1080TI ,16 GB 3200 mhz, SSD 512 GB Samsung 960 PRO

:::st. porządkowy:::
Awatar użytkownika
Posty: 2988
Rejestracja: wt, 08-11-2005 17:28
Lokalizacja: szeroki internet
Reputacja: 39

Re: Rendering w ARCHICAD 21

Postautor: Rafał » pn, 12-03-2018 12:45

  • 0
Tikos pisze:
Rafał pisze:
Wojtek Gawinowski pisze:Lumion kosztuje sporo, ale to jest kompletny ekosystem z duża biblioteką. Do corony musisz mieć 3D Max lub C4D i pewnie sporo płatnych bibliotek.

No racja - zapomniałem o Lumionie, ale to jakaś inna para kaloszy - cena powyżej dychy i komp do niego ~15 tysi.
I bez pluginu do AC.


E tam, przesadzasz:
Lumion wersja podstawowa to 6,5k netto (mocno okrojona)
PC za 4 - 5k też swobodnie da radę ;)

No ale kolega mówi o ekosystemie więc bierz pod uwagę wersję droższą :-)
Mój komp kosztował ~9tysi i tak se radzi więc zakładam, że stacja plus monitor cię tyle wyniesie. Tylko czy nie lepiej używać wtedy Unreal za friko, pluginu do AC i tak nie ma.

HP Z620 Windows 10 /// MacBook Pro 15" Retina 2016, Intel Core i7 2.9 GHz, Radeon Pro 460, High Sierra (10.13.3)
ARCHICAD 21 INT/POL, Maxwell Render 4.1, Artlantis Studio 6.5


Przeczytaj!: Zasady (z)obowiązują!

:::st. porządkowy:::
Awatar użytkownika
Posty: 2988
Rejestracja: wt, 08-11-2005 17:28
Lokalizacja: szeroki internet
Reputacja: 39

Re: Rendering w ARCHICAD 21

Postautor: Rafał » pn, 12-03-2018 12:47

  • 0
Wojtek Gawinowski pisze:Rafał - Lumion ma bardzo dobry plugin do AC.

To coś mnie ominęło, dasz linka?

HP Z620 Windows 10 /// MacBook Pro 15" Retina 2016, Intel Core i7 2.9 GHz, Radeon Pro 460, High Sierra (10.13.3)
ARCHICAD 21 INT/POL, Maxwell Render 4.1, Artlantis Studio 6.5


Przeczytaj!: Zasady (z)obowiązują!

Bywalec
Awatar użytkownika
Posty: 41
Rejestracja: pn, 12-03-2018 09:42
Reputacja: 3

Re: Rendering w ARCHICAD 21

Postautor: Wojtek Gawinowski » pn, 12-03-2018 12:49

  • 0
Soft: AC 21 POL Hard: Intel i7 8700k, Geforce 1080TI ,16 GB 3200 mhz, SSD 512 GB Samsung 960 PRO

:::st. porządkowy:::
Awatar użytkownika
Posty: 2988
Rejestracja: wt, 08-11-2005 17:28
Lokalizacja: szeroki internet
Reputacja: 39

Re: Rendering w ARCHICAD 21

Postautor: Rafał » pn, 12-03-2018 12:53

  • 0

OK, a już myślałem że pojawiło się coś nowego, nie wiem gdzie ta bardzodobrość :wink: To po prostu zapis i tyle, a gdzie synchronizacja?
TM 2018 ma plugin (nawet Lumen RT też miał), który nie tylko synchronizuje dwa modele w różnych programach ale robi to też inteligentnie - czyli np. zamieni bylejakie drzewa czy ludzi z ARCHICAD-a na swoje.

HP Z620 Windows 10 /// MacBook Pro 15" Retina 2016, Intel Core i7 2.9 GHz, Radeon Pro 460, High Sierra (10.13.3)
ARCHICAD 21 INT/POL, Maxwell Render 4.1, Artlantis Studio 6.5


Przeczytaj!: Zasady (z)obowiązują!

PoprzedniaNastępna

Wróć do Okno 3D - Rendering

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Reputation System ©'