Scenka ćwiczebna - oświetlenie
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
- Pietruh
- Bardzo częsty gość
-
- Posty: 281
- Rejestracja: wt, 12-02-2008 19:15
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Reputacja: 20
Scenka ćwiczebna - oświetlenie
- 2
Witam
Często trafiają do mnie pytania, jak dobrze oświetlić scenę, szczególnie we wnętrzu gdzie dobre oświetlenie jest kluczem.
Ja staram się oświetlenie budować od światła głównego i kolejno ustawiać światła mniej znaczące,
Podzielcie się proszę Waszymi sposobami i efektem, dla porównania scena i parametry renderingu powinny pozostać podobne
Zamieszczam scenkę Archicad20 i artlantis (w archicadzie ustawiłem rendering ( po swojemu
))
Nie wiem czy mogę wystawić obiekt renderowany więc podaję linka, obiekt darmowy
www.turbosquid.com/3d-models/3d-lwo-roy ... ard/811727
Często trafiają do mnie pytania, jak dobrze oświetlić scenę, szczególnie we wnętrzu gdzie dobre oświetlenie jest kluczem.
Ja staram się oświetlenie budować od światła głównego i kolejno ustawiać światła mniej znaczące,
Podzielcie się proszę Waszymi sposobami i efektem, dla porównania scena i parametry renderingu powinny pozostać podobne
Zamieszczam scenkę Archicad20 i artlantis (w archicadzie ustawiłem rendering ( po swojemu

Nie wiem czy mogę wystawić obiekt renderowany więc podaję linka, obiekt darmowy
www.turbosquid.com/3d-models/3d-lwo-roy ... ard/811727
- Załączniki
-
proste oswietlenie.pln
- (10.24 MiB) Pobrany 226 razy
- Pietruh
- Bardzo częsty gość
-
- Posty: 281
- Rejestracja: wt, 12-02-2008 19:15
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Reputacja: 20
Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie
- 0
Tak to u mnie wyglada :
najpierw światło główne - tutaj po prostu słońce
Potem doświetlam płaszczyzną z materałem świacącym
Następnie efekty - tutaj dla widocznośći mocno przesadzone
{attachment=2]swiatlo glowne.PNG[/attachment]
najpierw światło główne - tutaj po prostu słońce
Potem doświetlam płaszczyzną z materałem świacącym
Następnie efekty - tutaj dla widocznośći mocno przesadzone
{attachment=2]swiatlo glowne.PNG[/attachment]
- Pietruh
- Bardzo częsty gość
-
- Posty: 281
- Rejestracja: wt, 12-02-2008 19:15
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Reputacja: 20
Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie
- 0
Dostosowane światełka efektowe - tutaj uzywałem światła punktowego Archicada
No i efekt finalny - z materiałem
No i efekt finalny - z materiałem
- Rafał
- :::st. porządkowy:::
-
- Posty: 3010
- Rejestracja: wt, 08-11-2005 17:28
- Lokalizacja: szeroki internet
- Reputacja: 40
Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie
- 0
Przeliczyłem twoją scenkę na moim kompie i efekty wyszły trochę inne, poza artefaktami dostałem zupełnie inne nasycenie światłem. Mógłbyś wrzucić jakiś przeliczony rendering w oryginalnej wielkości?
HP Z620 Windows 10 /// MacBook Pro 15" Retina 2016, Intel Core i7 2.9 GHz, Radeon Pro 460, High Sierra (10.13.3)
ARCHICAD 21 INT/POL, Maxwell Render 4.1, Artlantis Studio 6.5
Przeczytaj!: Zasady (z)obowiązują!
- Tikos
- Bardzo częsty gość
- Posty: 289
- Rejestracja: ndz, 10-04-2016 14:26
- Reputacja: 6
Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie
- 0
Trochę dziwne, u mnie kropla w kroplę to samo.
BTW - u Was ten "motur" też tak zamula?
BTW - u Was ten "motur" też tak zamula?
- Załączniki
-
- motur_tikos.jpg (43.59 KiB) Przeglądany 5017 razy
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB i inne szpargały...
- Rafał
- :::st. porządkowy:::
-
- Posty: 3010
- Rejestracja: wt, 08-11-2005 17:28
- Lokalizacja: szeroki internet
- Reputacja: 40
Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie
- 0
Tikos pisze:Trochę dziwne, u mnie kropla w kroplę to samo.
BTW - u Was ten "motur" też tak zamula?
Też

HP Z620 Windows 10 /// MacBook Pro 15" Retina 2016, Intel Core i7 2.9 GHz, Radeon Pro 460, High Sierra (10.13.3)
ARCHICAD 21 INT/POL, Maxwell Render 4.1, Artlantis Studio 6.5
Przeczytaj!: Zasady (z)obowiązują!
- Pietruh
- Bardzo częsty gość
-
- Posty: 281
- Rejestracja: wt, 12-02-2008 19:15
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Reputacja: 20
Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie
- 0
Celowo ćwiczyłem model z rhino na surowo, można by go spóbowąć pooptymalizować
Swoją drogą rozmyte odbicia na skomplikowanej siatce - wcale się nie dziwię że mulą
Rafał - masz moje ustawienia renderingu ?
Tikos - z ciekawośći - jaki czas masz?
Swoją drogą rozmyte odbicia na skomplikowanej siatce - wcale się nie dziwię że mulą
Rafał - masz moje ustawienia renderingu ?
Tikos - z ciekawośći - jaki czas masz?
- Pietruh
- Bardzo częsty gość
-
- Posty: 281
- Rejestracja: wt, 12-02-2008 19:15
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Reputacja: 20
Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie
- 0
wersja na dziś - mało dziś czasu było, ale niech będzie na szybko
świecące płaszczyzny z prawej jako światło główne
do tego dopełniające słabe słońce - cienie w ustawieniach środowiska na 60 % przezroczyste
i z prawej - dla odbicia w baku jeszcze jedna płaszczyzna - na szybko skopiowana z tych po prawej
edit: teraz zauważyłem że się setup świecenia w baku odbija więc wszystko jasne.
świecące płaszczyzny z prawej jako światło główne
do tego dopełniające słabe słońce - cienie w ustawieniach środowiska na 60 % przezroczyste
i z prawej - dla odbicia w baku jeszcze jedna płaszczyzna - na szybko skopiowana z tych po prawej
edit: teraz zauważyłem że się setup świecenia w baku odbija więc wszystko jasne.
- Tikos
- Bardzo częsty gość
- Posty: 289
- Rejestracja: ndz, 10-04-2016 14:26
- Reputacja: 6
Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie
- 0
Pietruh pisze:Tikos - z ciekawośći - jaki czas masz?
1:23 z "szybkim podglądem" i 1:21 bez, rozdzielczość 800x600
No i chyba bez tego "turbobosta", choć jest włączony, ale nie wiem, czy AMD to obsługuje.
Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB i inne szpargały...
- Pietruh
- Bardzo częsty gość
-
- Posty: 281
- Rejestracja: wt, 12-02-2008 19:15
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Reputacja: 20
Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie
- 0
w kwestii embree turboboost :
Embree is a collection of high-performance ray tracing kernels, developed at Intel. The target user of Embree are graphics application engineers that want to improve the performance of their application by leveraging the optimized ray tracing kernels of Embree. The kernels are optimized for photo-realistic rendering on the latest Intel® processors with support for SSE, AVX, AVX2, and AVX-512
szczerze to nie jestem do końca pewien skoro piszą że tylko optimized for intel.
Swoją drogą czas masz i tak lepszy, u mnie w tle były ze 3 bieżące projekty ale hmmm. Musiałbyś kiedyś zapuścić z i bez i się wyjasni.
Embree is a collection of high-performance ray tracing kernels, developed at Intel. The target user of Embree are graphics application engineers that want to improve the performance of their application by leveraging the optimized ray tracing kernels of Embree. The kernels are optimized for photo-realistic rendering on the latest Intel® processors with support for SSE, AVX, AVX2, and AVX-512
szczerze to nie jestem do końca pewien skoro piszą że tylko optimized for intel.
Swoją drogą czas masz i tak lepszy, u mnie w tle były ze 3 bieżące projekty ale hmmm. Musiałbyś kiedyś zapuścić z i bez i się wyjasni.
- Tikos
- Bardzo częsty gość
- Posty: 289
- Rejestracja: ndz, 10-04-2016 14:26
- Reputacja: 6
Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie
- 0
Chyba jednak nie tylko Intel 
Fizycznie (wcześniejsza opcja) - 2:06
Embree (turbobost) - 1:19 (nierówno, wcześniej 1:21)
Embree: 1:47
Dosyć duże te różnice jak na tak krótki rendering

Fizycznie (wcześniejsza opcja) - 2:06
Embree (turbobost) - 1:19 (nierówno, wcześniej 1:21)
Embree: 1:47
Dosyć duże te różnice jak na tak krótki rendering

Win 10, AMD Ryzen 7 2700X, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB i inne szpargały...
- Rafał
- :::st. porządkowy:::
-
- Posty: 3010
- Rejestracja: wt, 08-11-2005 17:28
- Lokalizacja: szeroki internet
- Reputacja: 40
Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie
- 0
AC 21 renderowane wg ustawień sceny Michała (przesunąłem tylko suwaki dla świateł:
HP Z620 Windows 10 /// MacBook Pro 15" Retina 2016, Intel Core i7 2.9 GHz, Radeon Pro 460, High Sierra (10.13.3)
ARCHICAD 21 INT/POL, Maxwell Render 4.1, Artlantis Studio 6.5
Przeczytaj!: Zasady (z)obowiązują!
- Pietruh
- Bardzo częsty gość
-
- Posty: 281
- Rejestracja: wt, 12-02-2008 19:15
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Reputacja: 20
Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie
- 0
Rozumiem ze jedziesz po bandzie ale materialy wlacz / biala makieta off 

- Rafał
- :::st. porządkowy:::
-
- Posty: 3010
- Rejestracja: wt, 08-11-2005 17:28
- Lokalizacja: szeroki internet
- Reputacja: 40
Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie
- 0
U mnie wszystkie materiały są białe nie wiem czy pstryczek on/off ma wtedy znaczenie...
HP Z620 Windows 10 /// MacBook Pro 15" Retina 2016, Intel Core i7 2.9 GHz, Radeon Pro 460, High Sierra (10.13.3)
ARCHICAD 21 INT/POL, Maxwell Render 4.1, Artlantis Studio 6.5
Przeczytaj!: Zasady (z)obowiązują!
- Pietruh
- Bardzo częsty gość
-
- Posty: 281
- Rejestracja: wt, 12-02-2008 19:15
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Reputacja: 20
Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie
- 0
Ano ma poniewaz kazdy material ma swoje ustawienia probkowania, biala makieta je zastepuje (chyba ze renderujesz silnikiem fizycznym wtedy silnik fizyczny narzuca globalne probkowanie materialom )
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości