ArtS - teksturowanie belek różnej szerokości ?

Forum poświęcone wizualizacjom projektów

Moderatorzy: Rafał, Konrad

Tubylec (zamieszkał na forum)
Awatar użytkownika
Posty: 1492
Rejestracja: śr, 12-07-2006 17:24
Lokalizacja: z szeregu
Reputacja: 5

ArtS - teksturowanie belek różnej szerokości ?

Postautor: garry » wt, 21-02-2017 12:33

  • 0
Mam jakiś problem z teksturowaniem w Artlantisie belek połączonych jeśli mają one różne szerokości.
Render samych połączonych belek (różnej szerokości) może nie pokazuje tego wprost ale kiedy belki bezpośrednio sąsiadują z innymi elementami np ze ścianą (z takim samym shaderkiem itd) to problem złego teksturowania jest bardzo widoczny.
W ArchiCADzie ani w podglądzie ani na cinerenderkach problem nie występuje.
Ujawnia się dopiero w Artlantisie w sytuacji gdy światło pada pod kątem.

Sprawdziłem to w relacji Ac 20 - ArtS 6.x oraz Ac 18 - ArtS 5.x.
Czyżby problem był wieloletni ?

beam-artsproblem.jpg
beam-artsproblem.jpg (60.1 KiB) Przeglądany 1145 razy

Długo szukałem przyczyny bo na ten problem natknąłem się używając połączonych belek profilowanych o podobnej kompozycji warstw ale różnej szerokości itd.
Szukając źródła problemu doszedłem do wniosku, że problem występuje w zasadzie nawet w przypadku połączonych zwyczajnych belek ale o różnej szerokości.
Jedyne co udało mi się osiągnąć (i było skuteczne odnośnie teksturowania w Artlantisie) to zamiana belek profilowanych (różnej szerokości) na analogiczne ściany profilowane (różnej szerokości).
Ale ile to wszystko zajęło mi czasu (szukanie rozwiązania a potem zmiany w modelu), ech... szkoda gadać (już nie wspomnę o przeliczniku czasu na złotówki 8) )
Dell Precision M6600 | i7-2820QM 2.3, RAM32GB | 17 1920x1080, Nvidia Quadro 5010m 4GB | SSD 500 + HDD 1TB | Win7 64/Prof + LG34"/2560x1080
ARCHICAD 20+, ArtLantis S 2+


Bardzo częsty gość
Awatar użytkownika
Posty: 270
Rejestracja: wt, 12-02-2008 19:15
Lokalizacja: Górny Śląsk
Reputacja: 20

Re: ArtS - teksturowanie belek różnej szerokości ?

Postautor: Pietruh » śr, 22-02-2017 15:48

  • 1
sprawdź w artlantisie opcje wygładzania dla tego materiału, ( nie znoszę polskiej wersji więc nie przytoczę z tłumaczenia ale w normalnej wersji to smooth i bevel ( otwierane pod listą materiałów ) prawdopodobnie masz suwak na domyślnej wartości i artlantis próbuje na siłę wygładzać 2 proste elementy bevel - jeśli tam jest krawędź też nie jest pożądany w tej sytuacji. Jeśli to nie pomoże - weld vertices - czyli spawanie wierzchołków ( tłumaczenia tym bardziej nie pamiętam ) na materiale - powinno ostatecznie załatwić problem.

Jest jeszcze parę miejsc do pokombinowania - np ustawienia Gi dla tego materiału na low.

Tam jest sporo takich pochowanych pstryczków, a dokumentacja jest żadna, nie mówiąc już o tłumaczeniu typu aktualizacja instrukcji obsługi okienka podglądu.

Tubylec (zamieszkał na forum)
Awatar użytkownika
Posty: 1492
Rejestracja: śr, 12-07-2006 17:24
Lokalizacja: z szeregu
Reputacja: 5

Re: ArtS - teksturowanie belek różnej szerokości ?

Postautor: garry » śr, 22-02-2017 22:18

  • 0
TAK ! Masz rację !
Artlantis domyślnie ustawił:
Bevel/Skos = 0
Smooth/Płynność = 0.2
I wszystko knoci mi ta wartość 0.2. Po zmianie Smooth na 0 teksturowanie połączonych belek różnej grubości już wygląda normalnie !
Kojarzę, że we wcześniejszych Artlantisach była ta sekcja Parametrów materiału (i faktycznie pod listą shaderów), jednak do głowy mi nie przyszło, że akurat dla belek (przecież to kanciaki a nie jakieś walce) różnej szerokości to może mieć tak fundamentalne znaczenie ! Przecież to samo smooth=0.2 nie demoluje teksturowania połączonych ścian nawet jeśli mają różne szerokości.
Pietruh dziękuję !
Dell Precision M6600 | i7-2820QM 2.3, RAM32GB | 17 1920x1080, Nvidia Quadro 5010m 4GB | SSD 500 + HDD 1TB | Win7 64/Prof + LG34"/2560x1080
ARCHICAD 20+, ArtLantis S 2+


Wróć do Okno 3D - Rendering

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Reputation System ©'