Zbyt słabe świato w Artlantisie 6,5

Forum poświęcone wizualizacjom projektów

Moderatorzy: Rafał, Konrad

Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: czw, 13-04-2017 13:54
Reputacja: 0

Zbyt słabe świato w Artlantisie 6,5

Postautor: Łuki » pt, 07-09-2018 19:37

  • 0
Cześć. Chcę doświetlić scenę dzienną - elewację budynku dodatkowym światłem sztucznym. Aby było widać efekt dodanego światła jego moc muszę ustawić praktycznie na max, a i tak efekt nie jest duży. Kiedy na próbę "zgaszę" słońce wówczas w ciemności również wszystkie dodawane światła świecą dość słabo. Jak to naprawić? Pozdrawiam, Łukasz

Autochton
(nie chce się wyprowadzić)
Posty: 3637
Rejestracja: sob, 24-06-2006 19:30
Reputacja: 28

Re: Zbyt słabe świato w Artlantisie 6,5

Postautor: Koala » pt, 07-09-2018 21:54

  • 0
-Ambientem,
-podbić ISO...

Pozdr,
Koala
WDROŻENIA I TRENINGI ARCHICADA U KLIENTA. PLIKI PROTOTYPOWE AUTOMATYZUJĄCE PRACĘ I OBIEKTY GDL NA ZAMÓWIENIE

Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: czw, 13-04-2017 13:54
Reputacja: 0

Re: Zbyt słabe świato w Artlantisie 6,5

Postautor: Łuki » sob, 08-09-2018 14:02

  • 0
Hej. Dziękuję za odpowiedź. Podbicie ISO powoduje jednak rozjaśnienie całego renderu - zdjęcia, nie samych świateł. Z ambientem nie wiem o co chodzi... Znalazłem tymczasem sposób doświetlenia elewacji w mojej scenie. Ustawiam "zwykłe" światło na moc maksymalną jaką pozwala program czyli 1 000 000 lm. Takie pojedyncze światło jest słabo widoczne ale skopiowanie go kilka razy daje efekt jakiego oczekiwałem. To samo dotyczy shadera Neon Light. Zastanawiam się tylko czemu ilość lumenów musi iść w ciężkie bańki :).

Autochton
(nie chce się wyprowadzić)
Posty: 3637
Rejestracja: sob, 24-06-2006 19:30
Reputacja: 28

Re: Zbyt słabe świato w Artlantisie 6,5

Postautor: Koala » ndz, 09-09-2018 18:28

  • 0
Jak przegniesz z lumenami w Artlantisie to dostaniesz w pakiecie "chmurę" artefaktów najczęściej w okolicy źródła światła.

Pozdr,
Koala
WDROŻENIA I TRENINGI ARCHICADA U KLIENTA. PLIKI PROTOTYPOWE AUTOMATYZUJĄCE PRACĘ I OBIEKTY GDL NA ZAMÓWIENIE

Bardzo częsty gość
Awatar użytkownika
Posty: 268
Rejestracja: wt, 12-02-2008 19:15
Lokalizacja: Górny Śląsk
Reputacja: 20

Re: Zbyt słabe świato w Artlantisie 6,5

Postautor: Pietruh » pn, 10-09-2018 21:41

  • 0
KOALA - błagam nie ambientem, Łuki - znalazłeś dobre rozwiązanie, artlantis od wersji 6 nie lubi oświetlenia jednym źródłem światła, oczywiście bez przesady z ich ilością.
Na twoim miejscu zaświeciłbym jednak jakąś dużą płaszczyzną z neonem zamiast źródłem punktowym. Ja od 6.5 w zasadzie rzadko świecę czymś innym a artefaktów blisko źródła to już nie widziałem od hohoo

Autochton
(nie chce się wyprowadzić)
Posty: 3637
Rejestracja: sob, 24-06-2006 19:30
Reputacja: 28

Re: Zbyt słabe świato w Artlantisie 6,5

Postautor: Koala » wt, 11-09-2018 10:17

  • 0
Widzialem artefakty jak ktoś dał 10000 lumenow na żarowce i się na nią patrzył...

Ostatnio artlantis przestał być u mnie często używanym narzędziem...

Koala
WDROŻENIA I TRENINGI ARCHICADA U KLIENTA. PLIKI PROTOTYPOWE AUTOMATYZUJĄCE PRACĘ I OBIEKTY GDL NA ZAMÓWIENIE

Wróć do Okno 3D - Rendering

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Reputation System ©'