Scenka ćwiczebna - oświetlenie

Forum poświęcone wizualizacjom projektów

Moderatorzy: Rafał, Konrad

Bardzo częsty gość
Awatar użytkownika
Posty: 246
Rejestracja: wt, 12-02-2008 19:15
Lokalizacja: Górny Śląsk
Reputacja: 20

Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie

Postautor: Pietruh » śr, 12-07-2017 12:35

  • 0
Zachęcam ponownie, podzielcie się Waszym zdaniem najlepszym oświetleniem tej sceny.

Kolejny setup z tych których używam:

Pokazywałem już jak ustawiam światło dzienne naturalne, światło dzienne miękkie, dziś miałem chwilę więc kolej na swiatło sztuczne

Głównym źródłem światła został tym razem obiekt "światło punktowe" wprost z biblioteki, jedyna modyfikacja to rozszerzenie kątów i kolor w ustawieniach renderingu światła sztuczne na 100 %
swiatlo glowne.PNG


Następnie światło dopełniające w postaci trzech płaszczyzn z włączoną zakładką świecenie w ustawieniach materiałów - też defaultowe wartości - w ustawieniach renderingu świecące płaszczyzny na 10 %
pierwsza znajduje się nad kamerą i odbija światło od sufitu w kierunku tematu
druga równolegle do obiektu po lewej od kamery
trzecia - schowana za podestem rozświetla ścianę - tworzy lepszy kontrast na linii bak, kierownica, siodło więc podkreśla kształt
swiatlo dopelniajace.PNG


Kolej na najmniej świecące światełka efektowe
kolejny obiekt "światło punktowe" zmodyfikowana tylko siła na 35 % - widelec, kierownica trochę silnik
włączone w ustawieniach renderingu słońce na 50 % z cieniami czarnymi i gęstymi na 100% - reszta standard - tylna część, błyski w elementach no i podkreślenie 3d podestu
dodatki.PNG


nie lubię takiego ustawienia - moim zdaniem tworzy zbyt dużo plam, tym niemniej czasem go używam, szczególnie w artlantisie
ArchiCAD 4 - 20, Artlantis, i wszystko dookoła na czym tylko się da

:::st. porządkowy:::
Awatar użytkownika
Posty: 2824
Rejestracja: wt, 08-11-2005 17:28
Lokalizacja: szeroki internet
Reputacja: 33

Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie

Postautor: Rafał » śr, 12-07-2017 21:04

  • 0
Updejtowana wersja pliku:
Załączniki
proste oswietlenie.pln
(50.3 MiB) Pobrany 20 razy

HP Z620 Windows 10 ///HP Z600 Windows 10 /// MacBook Pro 15" 2016, Intel Core i7 2.9 GHz, Radeon Pro 460, Sierra (10.12.3)
ArchiCAD 20 INT/POL, Maxwell Render 3.2/4, Artlantis Studio 6.5


Przeczytaj!: Zasady (z)obowiązują!

Częsty gość
Posty: 125
Rejestracja: ndz, 10-04-2016 14:26
Reputacja: 4

Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie

Postautor: Tikos » czw, 13-07-2017 00:12

  • 0
No i pięknie, jest gotowiec. A jak prawa autorskie? Czy to Open Source? ;)

Zastanawia mnie jednak zasadność korzystania z dodatkowych doświetlaczy w postaci obiektów świecących...
Różnica jest minimalna, prawie niezauważalna, a czas zacznie dłuższy: u mnie 2:39 vs 1:54.
Wiem, wiem, są pewne smaczki, ale czy warte znacznie dłuższego czekania, zważywszy że ta scena jest stosunkowo prosta, a w przypadku bardzo skomplikowanej różnice mogą iść w godziny.

Wklejam poniżej, na pierwszy rzut oka się nie różnią...
Załączniki
motur_2_bez_doswietlenia.jpg
motur_2_bez_doswietlenia.jpg (51.21 KiB) Przeglądany 479 razy
motur_1_z_doswietleniem.jpg
motur_1_z_doswietleniem.jpg (51.53 KiB) Przeglądany 479 razy
Win 10, AMD Ryzen 7 1700, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB i inne szpargały...

Bardzo częsty gość
Awatar użytkownika
Posty: 246
Rejestracja: wt, 12-02-2008 19:15
Lokalizacja: Górny Śląsk
Reputacja: 20

Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie

Postautor: Pietruh » czw, 13-07-2017 11:08

  • 0
Dla mnie doświetlenie tymi płaszczyznami ma fundamentalne znaczenie w kwestii sterowania kolorem i intensywnością cieni.
Chciałem pokazać mój sposób pracy.


Zachęcam żeby się tą sceną pobawić i wrzucić tutaj rezultat własnych prób. Dzięki za podjęcie tematu.

Prawa autorskie - no cóż jak pisałem motur jest ze stron rhino, nawet wrzuciłem linka
Pozostała zawartość sceny* - korzystaj, postaw piwo jeżeli się przyda.

*ustawienia renderingu będą częścią komercyjnych wzorców,
ale to dopiero początki mam jeszcze sporo do poprawy no i 21 to jest inna bajka*
ArchiCAD 4 - 20, Artlantis, i wszystko dookoła na czym tylko się da

Częsty gość
Posty: 125
Rejestracja: ndz, 10-04-2016 14:26
Reputacja: 4

Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie

Postautor: Tikos » czw, 13-07-2017 14:52

  • 0
A jakże, piwo się należy, a skoro jesteśmy z tego samego rejonu może kiedyś się trafi ;)
Win 10, AMD Ryzen 7 1700, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB i inne szpargały...

Bardzo częsty gość
Awatar użytkownika
Posty: 380
Rejestracja: śr, 26-09-2007 17:11
Lokalizacja: Bolesławiec D.Śl.
Reputacja: 4

Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie

Postautor: bartekzachar » wt, 15-08-2017 09:44

  • 0
Tikos pisze:Trochę dziwne, u mnie kropla w kroplę to samo.

BTW - u Was ten "motur" też tak zamula?


no nie do końca - brakuje szprych w kołach :)
Pozdrawiam

BAZA

Częsty gość
Posty: 125
Rejestracja: ndz, 10-04-2016 14:26
Reputacja: 4

Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie

Postautor: Tikos » wt, 15-08-2017 22:18

  • 0
Ano faktycznie, brakuje, ale w obydwu scenach, z doświetleniem i bez... jak również w scenach kolegów.
Win 10, AMD Ryzen 7 1700, RAM 16GB, GTX 1060 6GB, SSD 128GB i inne szpargały...

Bardzo częsty gość
Awatar użytkownika
Posty: 246
Rejestracja: wt, 12-02-2008 19:15
Lokalizacja: Górny Śląsk
Reputacja: 20

Re: Scenka ćwiczebna - oświetlenie

Postautor: Pietruh » śr, 16-08-2017 09:16

  • 0
Tak nie wiem czemu w trakcie - import rhino - zamiana na kształt - zapis gsm, motur traci szprychy na etapie zamiany na kształt, podejrzewam że ma to związek z połączeniem blisko leżących wierzchołków - uproszeczenia geometrii. z reguły takie działanie pięknie odchudza plik ale z rhino coś nie bardzo.

Poprzednia

Wróć do Okno 3D - Rendering

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Reputation System ©'